lørdag 16. august 2014

Mot ny sesong.



Det tikker utvilsomt mot høst og jeg kjenner at jeg ser frem til ny sesong ved ørneskjulet. Jeg vil starte foringen litt tidligere i år, men først må det gjøres noen utbedringer for å gjøre kamuflasjen mer funksjonell. Det er også nødvendig med litt reperasjoner. Vær og vind har gjort en del skade sist vinter.

Når det gjelder selve foringsplassen blir det også en oppgradering. Etterhvert har jeg gjort noen erfaringer med bevegelsesmønsteret til ørnene, sitteplasser og innflyging. Noe opprydding og nye sitteplasser er derfor på sin plass.

Bildet er fra sist vinter.


13 kommentarer:

  1. Ja, det blir spennande å sjå kva du får til i komande sesong :)
    Fint bilde mellom vaksen og ung!

    SvarSlett
  2. Hade varit läckert att få se sådana här vackra fåglar

    SvarSlett
  3. ...og så gleder jeg meg til kommende ørnebilder, spennende saker med sånt fotoskjul.

    SvarSlett
  4. Blir spennende å følge deg i dette prosjektet.

    SvarSlett
  5. Spennende, lykke til, fint bilde av den voksne ørna som holder et skarpt øye til ungfuglen.

    SvarSlett
  6. Det blir spennende å se og jeg gleder meg til å se flere av dine ørnebilder!

    SvarSlett
  7. Härlig bild! Ser fram mot dina bilder i vinter...vad du kan åstadkomma i den vägen med örnarna...Lycka till!
    Visst är det väl en härligt underbar sysselsättning! :-)
    Steffe

    SvarSlett
  8. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  9. Herlig å se ørnemor og ungfuglen i naturlig miljø. Med tilrettelagte "sittepinner" blir liksom ikke resultatet helt "naturlig" om enn ofte uansett vakkert. Har selv opprettet ny fotobu og utlagt åte for ørn, men håper også på Hurbro. Ravn er meget intressert, men ikke satt seg enda...en forutsetning at skjer før ørna kommer. Lykke til med ny sesong! mvh Rolf

    SvarSlett

  10. If you're American, soccer probably isn't your cuppa tea.
    บาคาร่าขั้นต่ำ

    First of all, at all times I used the soccer teams themselves as a starting point.
    รีวิวเว็บบอล


    SvarSlett